Nyheter om min bror

Vad jag har fått höra än så länge om min bror så är han hemma i Falkenberg igen. *pust* Bara det är en jätte stor lättnad, sen har jag hört att hans feber har lagt sig. Men sen vet jag inte så mycket mer. Har inte pratat med någon i familjen på säkert en och en halv vecka.

Men jag ska väl slå en signal till någon av dom idag.

@-->--------

Min älskade bror

Falkenbergare fick svin-influensan på Cypern

Aya Napa/Falkenberg. Christoffer Jonsson Wilen från Falkenberg väntar på att få åka hem till Sverige. I en vecka har han varit inlagd på sjukhus på Cypern sedan han drabbats av svininfluensan.

Relaterat

Artikelbilder

Drabbad.Christoffer Jonsson Wilen på sjukhuset i Aya Napa. Bilden är tagen med mobiltelefon.

Fotograf:
Christian Haller

23-årige Christoffer Jonsson Wilen reste till Cypern tillsammans med några kompisar för att festa och koppla av. I måndags återvände kompisarna hem. Kvar i en sjukhussal i Aya Napa ligger Christoffer Jonsson Wilen.

– Allt började i torsdags i förra veckan. Vi var ute på kvällen. När vi kom hem till hotellet kände jag mig sjuk och febrig. Men morgonen därpå kände jag ingenting.

Christoffer Jonsson Wilen trodde att han drabbats av något snabbt övergående, men det visade sig vara helt fel. Efter att ha varit ute även på fredagskvällen vaknade Christoffer på lördagsmorgonen och upptäckte att benen inte bar honom längre. Med hjälp av sina två kompisar från Falkenberg lyckades han ta sig till receptionen där han fick hjälp med att ringa efter en taxi.

– När vi kom fram visade det sig att jag inte kunde få bli undersökt innan jag visat upp försäkringspapper och pass. Jag hade inga handlingar med mig.

Föräldrarna hemma i Falkenberg begav sig till Christoffers lägenhet för att leta rätt på de handlingar som behövdes. Hans kompisar åkte tillbaka till hotellet för att hämta hans pass.

– Jag satt ensam i receptionen på sjukhuset i två och en halv timma. Jag kände mig helt svimfärdig.

När kompisarna kom tillbaka med passet, och andra viktiga handlingar anlände via fax från föräldrarna till sjukhuset kunde läkarna börja undersöka Christoffer. Han röntgades och man tog prover på honom. Snart kunde man konstatera att Christoffer drabbats av svininfluensan. Han blev inlagd och isolerad på ett rum. De första dagarna låg han med dropp.

– Jag hade över 40 graders feber i över två dagar. Sedan blev jag bättre. Nu har jag bara lite ont i halsen. Jag äter tabletter och annan medicin, men jag vet inte vad det är.

Innan kompisarna åkte hem till Falkenberg var de på besök på sjukhuset.

– De fick ha munskydd på sig.

Även svenska kyrkan och researrangören Fritidsresor har hört av sig för att hjälpa och lämna böcker och tidningar.

– Jag har tittat på cypriotisk tv, det är nästan det enda jag orkat med.

Nu har de flesta symptom försvunnit, men Christoffer ligger kvar på sjukhuset. I morgon, lördag är det tänkt att han ska få sätta sig på planet och flyga hem till Sverige.

– Jag har fått jättemycket hjälp av både resebyrån och SOS International. Det ska bli jätteskönt att få komma hem. Egentligen ska jag vara tillbaka på mitt jobb på SCA på måndag, men jag vet inte om jag kommer att orka.

Christoffers resesällskap som redan återvänt till Sverige blev testade när de kom hem. Ingen av dem var smittad.

www.hn.se

@-->-------

Drömmen

Jag hoppas verkligen att min framtids dröm, som jag har haft sen jag var liten går i uppfyllelse. Att bo på en gård med mina hästar och hundar, med hästarna inpå husknuten, och att inte behöva oroa mig för ekonomin lika mycket. Då skulle jag leva lyckligt, ifs det gör jag ju idag med men jag skulle bli bra mycket gladare om jag fick bo på min gård, och rida varje dag. :)

Så som det ser ut nu, kommer jag få vänta i MÅNGA år innan den går i uppfyllelse. Men när den gör det kommer jag säkert säga att det var värt väntan. :P

Nähe, om man ska spela en liten stund kanske.

@-->-----------

Svininfluensan

Min bror drog till Cypern, Ayia Napa den 13/7, och innan han gjorde detta stod det på nyheterna att tolv svenskar hade hamnat i karantän just på Ayia Napa. Så flera plan hade blivit inställda pga detta, men min brors flyg blev det inte. Så han och hans två vänner åkte. På torsdagen fick jag veta att, efter alla försäkringar var ordnade så hamnade min bror på sjukhus i Cypern. Det visade sig att han hade ett tidigt stadium av svininfluensan, med feber och hosta. Hans vänner hade tur och fick åka hem nu idag, medan min bror hamnade i karantän och får kanske åka hem med SOS flyget på lördag.

Jag hoppas verkligen att han blir frisk snart, vill bara ha hem min bror igen. Detta är så typiskt min famlij, på pappas sida.. Vårt immunförsvar suger verkligen. Min lillasyster har haft jätte stora problem med sin hals, och fick sina tonsiller bort opererade. Om jag börjar på ett nytt jobb dröjer det kanske en vecka sen får jag feber och blir skit dålig i ett par dagar. Liknande problem har min bror och min pappa med, att vi blir lätt sjuka. Men det är bara att acceptera och leva med det.

Krya på dig Christoffer Jonson <3 och kom hem snart!

@-->-----

Falkenberg

Jag undrar när nästa tripp till Falkenberg blir. Men det är sånt som märks. Jag saknar Falkenberg på sommaren, att ligga på stranden och framförallt att ha nära till stranden. Inte för att jag är allt för mycket för att sola, då jag inte tål solen. Men det är så förbaskat skönt att känna sanden mellan tårna. :)

Idag äntligen har mitt bank byte gått igenom. Det skulle gått igenom för över en vecka sen, men det vart något fel på vägen. Nu är det ordnat så nu ska jag bara kolla så att försäkringskassan vet om det med. Vet inte riktigt om jag orkar sitta i deras telefonkö idag, så jag får se om jag ringer imon ist.

Ikväll ska jag och Figo till Kimberly och Prytz, dom hade ordnat någonting ikväll. Fattade inte riktigt vad när Kimberly försökte förklara för mig, men å andra sidan har jag inte mitt huvud med mig idag. Är snuskigt trött i huvudet, kroppen är på g och vill träna/arbeta ungefär, men mitt huvud ligger och sover någonstans. :S

@--->---------

Både bra och dåliga nyheter

Ska väl börja med de nyheterna som jag tycker är dåliga:
hamnade på reserven plats 24 till Linköpings universitet av 119. Detta tycker jag är dåligt, medan mamma tyckte det var bra, och på ett sätt är det väl det. Men det känns ändå ganska tugnt, ligger på reserven på alla skolor jag har sökt till. :S

Den bra nyheten är att jag har fått svar på Skippers röntgen resultat. Han är helt fri både på höfterna ch armbågarna!!! :D Fan vad glad jag blev. Men sen hade jag glömt att jag måste ögonlysa honom innan han får medverka i aveln. :) Det gör inte så mycket jag har inte bråttom. Vill bara ha en frisk och glad hund, vilket jag har. :D

Sitter i en super liten tvåa i Sthlm med familjen och Micke. Ganska trevligt, men saknar mina pojkar där hemma. :)

@-->----

Trött

Jag har vart snuskigt trött de senaste dagarna, ifs kom i säng väldigt sen i lördags natt/söndags morgon. Men det är sånt man får ta när man har kul. :) Just nu slår sig Skipper gul och blå när han jagar en fluga. :P Man hör titt som tätt "dunk" "dunk" när han slår i huvudet i bordet eller golvet. Hehe, han är söt han.

I morgon blir det handla och sen packa ihop alla saker som jag ska ha med mig till Stockholm på torsdag. Pratade med morsan igår, och då helt plötsligt skulle jag ta tunnelbanan när jag väl hade kommit fram med tåget. Om det är någonting jag verkligen avskyr så är det Sthlms tågstation och tunnelbanor. Usch, fy och blä. Sen har jag typ bara med mig 200:-, har inte mer pengar att ta med, så jag får se hur det går med allt, och om det blir tunnelbanan. Jag springer hellre runt på Dublins eller Köpenhamns flygplatser än på Sthlms tågstation/tunnelbanestation. Det är fan så mycket lättare att hitta på flygplatserna. x)

@-->-----

Röntgad

Jahopp, då har man hämtat hem Skipper. Åkte i morse till Jägarvallen och fick lämna kvar honom där. Men nu är han röntgad (Ad och Hd)och jag har betalat allt som ska betalas, så nu är det bara att vänta på att certifikatet ska komma, sen åker Skipper ut i aveln. Eller rättare sagt, han kommer finnas tillgänglig i aveln. :)

Jag kan lova att han inte var glad när jag lämnade honom. :P

För er som inte vet vad Ad och Hd står för så är det armbågsled och höftled. :P

@-->----

Kuslig sjö

Jahopp, då var man arbetslös igen. Inte för att det gör mig sådär jätte mycket, då det inte var världens roligaste jobb.

Men skit samma..

Häromdan var jag, Figo, Kimberly, Prytz och Skipper och badade, sen bestämde vi oss för att dra och fiska lite. Så vi åkte långt in i någon skog och lite fel vägar först, men sen kom vi fram. Det var nästan helst vindstilla och shit vad fiskarna hoppade. :) Vi började ro ut med båten (första gången Skipper åkte en mindre båt), men vi var tvugna att hålla ögonen öppna hela tiden då det var stockar och stenar nästan överallt. Jag kan lova att träden som låg en bit under vattnet såg skit läskiga ut. Ett av träden såg ut som en älg krona, jag fick kalla kårar när jag tittade ner i vattnet som såg svart ut och sen såg en massa vita träd/stockar/grenar.

Figo och Prytz släppte av mig, Kimberly och Skipper på en ö så vi skulle börja med grillningen och de skulle ro ut och fiska lite. Skipper stod och gnällde oavbrutet och ville följa efter husse i båten. Han var inte glad att husse var ute på vattnet kan jag lova. :P

Var hemma vid halv två på nattten, men fan vad kul vi hade. :)