Mycket som har hänt

Det har hänt en massa saker på senaste tiden.
En av dagarna när jag skulle till skolan så var första bussen 10minuter försenad. Det är bara 6minuters mellanrum mellan bussarna till skolan. Så jag var säker på att jag skulle komma försent. Men när jag väl kom till hållplatsen så stod den andra bussen på sin hållplats 100 meter ifrån. Det blev en spurt, problemet var när jag skulle över övergångsstället. Där det var rött ljus för gångare, så jag genade över bilfilerna, och håller nästan på att bli påkörd. Inte av vilken bil som helst heller, utan av farbror blå. De kliver ut ur bilen och vinkar mot mig att jag ska komma tillbaka. Jag bara vinkar åt dom och fortsätter springa mot bussen, som jag tack och lov hann med. Så jag slapp komma försent till skolan.

I vecka har jag dessutom blivit erbjuden mitt drömjobb som jag tackade nej till. Det var i ett galoppstall, där jag först skulle gå som lärling med lön, betald bostad och mat. Dessutom tillgång till bil. Jag skulle fått en amatörjockey licens betald genom det stället. Men det som gjorde att jag tackade nej, var först att Figo vägrade flytta till Skåne, sen är inte jag heller så pigg på att flytta till en ny stad. Triv så bra här i Linköping.

Denna helgen skulle vart en vit helg. Det blev inte riktigt så. :P
Det slutade med att jag och Figo var på krogen i fredags. Men vi hade kul som bara den. :)

Nu hade jag tänkt plugga lite, eller försöka iaf. ;)

@-->----

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0