Stressigt men kul som bara den :)

Igår kom vi hem från Falkenberg, och det var riktigt skönt att få komma hem igen. Fredagen började med att ta mammas bil, åka och tanka den och sen iväg till Ljungby i Småland för att träffa Elina. Fan vad kul det var att se henne igen. Jag fick ju åka till hennes jobb först och hjälpa till lite, men påvägen hem till henne åkte vi förbi kära DD. Då var det inte långt ifrån tårarna kan jag lova. Guuuud vad lik han är sin far. :'( Synd bara att vi inte kunde stanna, men jag fick iaf se honom.

När vi kom hem till Gunila (Elinas mamma) så möts man av tre STORA irländska varghundar och sedan fyra peruvian hairless -perro sin pelo del Peru... Ja nu kommer jag inte ihåg vad dom hette nu igen, det får jag fylla i lite senare iaf. :) Sedan den tredje rasen man möttes av var Elinas tre månaders energiknippe till galgo. :P Vad söt hon var. Skipper blev lite överumplad med så många hundar, men det var bara roligt sen tyckte han.

Märta - mamma till valparna 


<-- Märtas valpar, Bambam till vänster

<-- Bambam som jag ville ta med mig hem.


Efter vi hade slängt i oss lite mat stack vi ut till hästarna, Fetischa, Lina och Buffy (Buffy Mediks barnbarn). Rykta, sadla, tränsa och sedan skulle jag hoppa upp. Då kläcker Elina ur sig att om jag inte kommer upp tillräckligt snabbt så stegrar Feticha sig. :P Men jag hade tur och kom upp tillräckligt snabbt. Sedan bar det iväg, och jag hade fått veta innan att om man tog tag i Fetischa så stegrade hon sig (en dam med väldigt lätt framdel), hon försökte några gånger men lyckades inte. Elina behövde hjälp med att rakställa Fetischa, och detta gjorde jag efter bara 2minuter på henne. *Lite stolt* Men det får jag vara. :)

Mitt i rundan bytte vi hästar, då fick jag testa gammel tanten Lina som blir 25år i år (gammalt för en häst). Jag satt mest och skrattade, för Lina beter sig inte som en gammeltant, utan som en unghäst med extra jetmotorer i arslet. Fy fan vad det gick undan. HAHAHA, men det var kul som bara den..



Resten av helgen spenderade vi på ett kalas, hemma med mamma och Micke, och i söndags åt vi en familje middag där till och med Stoffe var med. Tyvärr var jag ganska trög med kameran i helgen så det blev inga kort. :(


<-- Fetischa

<-- Buffy och Fetischa

<-- Lina (gammel tanten)


@-->-----

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0